مازندران بدنبال جذب گردشگران خارجی
مازندران به دنبال جذب گردشگران خارجی بهویژه از کشورهای آسیای مرکزی، چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل میراثفرهنگی مازندران در پایان سفر گردشگران خارجی و میزبانی مازندران در رویداد بین المللی گردشگری اظهار کرد: به مناسبت این رویداد مهم، گردشگرانی از کشورهای CIS به ویژه روسیه که نخستین کشور هدف ما برای لغو روادید دو طرفه بود، به مازندران آمدند و طی سفری ۴ روزه از برخی جاذبههای استان در شرق، مرکز و غرب استان بازدید کردند.
صادق برزگر با اشاره به برگزاری باشکوه همایش رویداد بین المللی مازندران با حضور گردشگران خارجی و مسُولان ملی و استانی افزود: پس از مراسم افتتاحیه همایش، برنامههای مهمی، چون پنل تخصصی صنایعدستی با حضور هنرمندان صنایعدستی، نشستهای B۲B با نمایندگان کشورهای همسایه حوزه دریای خزر، کارگاههای آموزشی گردشگری و صنایعدستی برای تجاری سازی و صادرات محصولات هنرمندان برگزار شد و نتایج مثبتی حاصل شد که اثرات آن به زودی مشخص خواهد شد.
او ادامه داد: برگزاری جشنواره بزرگ غذاهای بومی-محلی، افتتاح نمایشگاه صنایعدستی با ۳۵ غرفه با حضور هنرمندان این صنعت و غرفههای ورکشاب متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی، ادارهکل صمت، حفاظت محیط زیست، ورزش و جوانان، حوزه گردشگری و سرمایهگذاری و... نیز در روز نخست صورت گرفت.
برزگر، با اشاره به برگزاری فم تور ۳ روزه برای گردشگران خارجی جهت آشنایی با فرهنگ و تاریخ مازندران بیان کرد: پایگاه میراث جهانی عباس آباد متلعق به دوره صفویه، جاذبههای بابلسر، مجتمع تفریحی- سرگرمی نمک آبرود، دهکده سفال سلیم آباد تنکابن، مجتمع توریستی- گردشگری و موزه مردم شناسی و شهدای رامسر، و محور چالوس و کندوان از جمله جاذبههای برنا مه ریزی شده جهت بازدید گردشگران خارجی در این فم تور ۳ روزه بود.
او ادامه داد: خوشبختانه، همانطور که انتظار میرفت جاذبههای تاریخی، صنایعدستی، بناهای تاریخی، فرهنگی و ظرفیتهای طبیعی نقاط مختلف استان در شرق و غرب و مرکز مازندران مورد توجه و استقبال گردشگران خارجی قرار گرفت و این میتواند آغازی امیدوار کننده و روشن برای رونق گردشگری خارجی در مازندران باشد.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران با اشاره به اثرات مثبت نشستهای B۲B و انعقاد تفاهم نامهها و قردادهای متعدد بین بخش خصوصی ایران و کشورهای CIS بیان کرد: در این فرصت طلایی، یکی از اهداف اصلی ما این بود که دیدگاه منفی و البته کاذب گردشگران خارجی را که در اثر سیاهنماییها و تبلیغات گسترده دشمنان نسبت به ایران و ایرانی ایجاد شده یود، تغییر دهیم و بازخورد این فمتور و رفتار و اظهارات میهمانان خارجی ما نشان میدهد که تا حدود بسیاری در تحقق این مهم، موفق بودیم.
او افزود: حال پس از برداشتن گام نخست، تلاش داریم در راستای جذب گردشگران خارجی بهویژه کشورهای CIS، چین و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس که جزو کشورهای هدف برای ایران و مازندران هستند، اقدام کنیم.